بهترین کتاب هایی که هر زن و شوهری می توانند بخوانند

۱۱ اردیبهشت ۱۴۰۳ - ۱۶:۲۰
بهترین کتاب هایی که هر زن و شوهری می توانند بخوانند

در خصوص ازدواج بسیاری از نویسندگان سعی دارند تا در این زمینه کتاب هایی بنویسند که به ساختن رابطه‌ای درست و پایدار کمک نماید. در این مقاله به  معرفی چند کتاب می پردازیم که چه قبل از ازدواج و چه بعد از آن به ما کمک می‌کنند تا رابطه‌ای بهتر و پایدارتر را با همسرمان تجربه کنیم. مجموعه کتاب های پیشنهادی توسط سایت نیویورک تایمز و با راهنمایی بیش از 10 متخصص سرشناس حوزه زوج درمانی جمع آوری گردیده است. در ادامه با ما «همـراه» باشید.

 

معرفی کتاب هفت رمز ازدواج‌های موفق

کتاب هفت رمز ازدواج‌ های موفق، راهنمایی عملی؛ نوشته متخصصانی نام آور در حوزه روابط زناشویی یعنی جان گاتمن و نان سیلور می باشد که رمز های پایداری و دوام یک زندگی مشترک عالی را به شما آموزش می دهد و برای بر طرف کردن مشکلات ریز و درشت روابط عاطفی‌تان راه حل های مناسبی را ارائه می‌دهد.

جان گاتمن و نان سیلور این کتاب را بعد از گذشت سال‌ ها تحقیق و پژوهش در خصوص روابط زناشویی و زندگی مشترک به رشته تحریر درآورده‌اند. گاتمن در کتاب هفت اصل موفقیت در ازدواج و زناشویی (The Seven Principles for Making Marriage Work) به این نکته اشاره می کند که دلیلی که موجب می‌شود یک زندگی زناشویی مملو از موفقیت و حال خوب باشد، بسیار ساده است. 

زوج‌ های خوشبخت؛ ثروتمندتر، باهوش‌تر و یا از لحاظ روان‌ شناختی نیز لزوما فهیم تر نمی باشند، بلکه این افراد فقط اجازه نمی‌دهند افکار و احساسات منفی و بدشان در مورد شریک زندگی شان در زندگی روزانه‌ آن ها مشکلی به وجود آورد و بر افکار و احساسات مثبت‌شان غلبه نماید.

نویسنده در این کتاب، از تجربه‌ ها و آموخته‌ هایش در مورد چگونگی فهمیدن اوضاع زندگی، ازدواج یک زوج و دوام آن صحبت کرده است که می‌تواند برای کلیه روانشناسان و مشاوران خانواده بسیار تاثیر گذار و آموزنده باشد. او هفت اصل یا هفت رازی که باعث محکم شدن روابط زناشویی و زندگی مشترک همراه با موفقیت می‌شود را توضیح می دهد. 

نکاتی در مورد مسیر عشق، احساس علاقه، حس همدلی، اجازه نفوذ دادن به شخص مقابل و سایر موارد که امکان دارد فکر کنید تمامی این نکات را می دانید ولی مطمئن باشید گاتمن در این کتاب مسائلی را در مورد عشق و زندگی مشترک می گوید که حیرت خواهید کرد.

کتاب یا مشاوره نمی تواند تمامی مسائل زندگی زناشویی شما را رفع کند، ولی با درک هفت اصل موفقیت در ازدواج‌، می‌توانید تاثیر شگفت انگیز ‌آن را بر رابطه‌ تان مشاهده نمایید. حتی به وجود آوردن تحولی کوچک در زندگی‌تان می‌تواند بازتاب مثبتی در زندگی مشترک و رابطه شما با همسرتان داشته باشد.  

روند بهبود در زندگی زناشویی مثل سفری دراز است و همانند تمامی سفرها با یک گام کوچک آغاز می‌شود که در آن باید به ناباوری‌ ها غلبه کرد و به سوی گام‌های بعدی رفت. اگر در مسیر زندگیتان متوقف شدید یا چند گام نادرست برداشتید، قسمت هایی از این کتاب را بخوانید و سعی کنید درک کنید که زندگی زناشویی شما اکنون در چه وضعیتی قرار دارد. آنوقت می توانید چگونگی حرکت در مسیر درست را بیاموزید. همان لحظه که متوجه شوید زندگی زناشویی‌ شما در مسیر درست و منطقی حرکت می‌کند، در آن زمان به کمک اسرار این کتاب می‌توانید با توان بالاتری به پیش بتازید.

از سایر آثار و فعالیت های نویسنده جان گاتمن می توان به کتاب راهنمای مردان برای شناخت زنان(The Men's Guide to Women) ، کتاب هشت قرار عاشقانه(Eight Dates) و کتاب پرورش کودکانی با هوش هیجانی بالا: فرزندپروری از سرچشمه قلب(Raising an Emotionally Intelligent Child: the Heart of Parenting) اشاره کرد.

 

درباره کتاب حس عشق: تحولی نوین در دانش روابط عاشقانه 

کتاب حس عشق: تحولی نوین در دانش روابط عاشقانه (Love Sense: The Revolutionary New Science of Romantic Relationships) اثر نویسنده سو جانسون می باشد. خواندن این کتاب به شما کمک می‌کند تا از جایگاه هیجان مثبت، دلبستگی، احساس پیوند و عشق در زندگی مشترک خود درک صحیحی داشته باشید.

توصیه‌ های عملی و مبتنی بر شواهد و تجربه‌ های بالینی نویسنده، به شما کمک می‌کند تا به درستی بفهمید که «بودن بهترین کسی که می‌توانی باشی، فقط زمانی امکان پذیر است که از اعماق وجود با شخص دیگری احساس پیوند کرده باشید، رشد و پیشرفت و ترقی به تنهایی و ستاره درخشان بودن بدون رابطه عاطفی و صمیمی، مختص به سیارات و ستارگان آسمان است نه انسان.» با مطالعه این کتاب می توانید نکات بسیار مهمی در حوزه ی ازدواج عاشقانه یاد بگیرید.

خواندن این کتاب، خوش‌ بینانه و امیدوارانه، فریاد می‌کند که داشتن یک عشق پایدار و صمیمی و دلبستگی ایمن برای تمامی ما امکان‌پذیر می باشد. در یک جمله، با مستندات علمی به ما نشان می‌دهد که عشق قابل بهبود، ترمیم و با دوام است، و هیجانی و زود گذر نیست. حتما این کتاب را که به خوبی ترجمه شده است به شما زوج های عزیز پیشنهاد می کنیم.

از سایر آثار و فعالیت های نویسنده خانم سوزان جانسون می توان به کتاب فرآيندهاي دلبستگي (Attachment processes: in couple and family therapy) و کاربست یا تمرين زوج‌درماني هيجان مدار (The Practice of emotionally focused couple therapy) اشاره کرد.

 

معرفی کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی مشترک با عشق

کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی مشترک با عشق اثر سو جانسون می باشد و مناسب افرادی است که به دنبال عشق جاودان هستند. تمامی افراد با هر موقعیت و فرهنگ، هنگامی که روابط همسرانه‌شان احتیاج به اصلاح دارد، می‌توانند از این کتاب استفاده نمایند.

دکتر سو جانسون مشاور خانواده می باشد. او سعی دارد تا از روش مشاوره دادن به افراد، همسران و خانواده‌ها، جنگ بین آن ها را تمام کند. او کتاب محکم در آغوشم بگیر: هفت گفت‌ و‌ گو برای یک عمر زندگی با عشق (Hold me tight: seven conversations for a lifetime of love) را به سه قسمت تقسیم کرده است. قسمت اول به سوالات قدیمی در خصوص عشق پاسخ می‌دهد و همچنین از تحقیقاتی در خصوص روابط خصوصی و عمیق زناشوئی می‌نویسد.

این قسمت فهمی تازه از عشق را به عشاق ارائه می‌دهد. قسمت دوم در مورد نسخه کارآمد و عملی درمان هیجان محور می باشد و به شما یاد می دهد که از چه طریق پیوندی محکم و ماندگار در زندگی‌ مشترک‌تان داشته باشید. قسمت سوم به قدرت بیکران عشق می‌پردازد و به شما کمک می‌کند که زخم‌های ویرانگر به وجود آمده در زندگی مشترک را بهبود بخشید.

از سایر آثار و فعالیت های سو جانسون می توان به کتاب کاربست یا تمرین زوج‌درمانی هیجان‌مدار (The Practice of Emotionally Focused Couple Therapy) و کتاب نظریه دلبستگی در عمل (Attachment Theory in Practice) اشاره کرد.

 

معرفی کتاب پنج زبان عشق 

کلیه مواردی که برای داشتن عشقی پایدار شنیده یا خوانده اید را کنار بگذارید و راه و اصول و زبان عشق را از این اثر پر فروش یاد بگیرید، اثری مشهور که به بیش از سی و هشت زبان ترجمه شده و فروشی فوق العاده داشته است. کتاب پنج زبان عشق (The Five Love Languages: The Secret to Love that Lasts) بیش از پنج میلیون نسخه در سراسر جهان به فروش رسانده است. دکتر گری چاپمن در این اثر پرفروش خود در سایت آمازون و نیویورک تایمز، به شما کمک می کند تا زبان عشق همسر خود را بشناسید، بفمهید و به آن مسلط شوید.

با یاد گیری پنج زبان عشق، شما و همسرتان به رمز و راز عالی زبان عشق که برای پایداری و داشتن یک رابطه گرم و صمیمی و در نتیجه داشتن ازدواجی موفق مهم است، پی می برید. برای دسترسی آسان،‌ کلیه فصل های کتاب با موضوعات مرتبط با زبان عشق دسته بندی شده تا به مناسب ترین شکل ممکن راه کار اساسی را به شما ارائه دهد. یک قسمت جدید نیز با عنوان ارزش یابی زبان عشق در کتاب گنجانده شده تا به درک بهتر رابطه زناشوئی و مستحکم شدن آن کمک کند. با بکارگیری آموزه های ارزشمند این کتاب، یک زندگی زناشویی عاشقانه و پایدار و لذت بخش بسازید.

از سایر آثار و فعالیت های گری چاپمن کتاب راه‌حل برد-برد برای حل اختلافات زناشویی (Everybody Wins) و کتاب کاش پیش از طلاق می‌دانستم (One More Try: What to Do When Your Marriage Is Falling) اشاره کرد.

نظرات کاربران
نظر خود را با ما درمیان بگذارید
برای ارسال نظر ابتدا وارد حساب کاربری خود شوید.